.
2015    09    02

Grupinė paroda „Šampano narvas“ galerijoje „Vartai“

artnews.lt

Lilli Thiesen, Untitled, 2015

Rugsėjo 8 d. (antradienį) 18 val. galerijoje „Vartai“ atidaroma grupinė paroda „Šampano narvas“. Pristatomus menininkus jungia kritiškas, tačiau kartu ir svajingas požiūris į šiuolaikinio meno rinkos fenomenus, menininko statusą, tapatybę, karjeros vystymą ir su tuo susijusius stereotipus. Parodoje dalyvauja: Adrian Buschmann, Anne Cathrin Ulikowski, Dörte Oppermann, Lilli Thießen.

Gyvas ir dinamiškas šiuolaikinio meno pasaulis skatina menininkus jungtis į interesų grupes, kurioms aktualios panašios problemos ir pozicijos. Ši menininkų grupė susibūrė po dešimties metų bendravimo, ir per tą laiką jų keliai kirtosi įvairiausiais būdais – šeimyniniame gyvenime, darbe ir draugystėje.

Parodoje pristatoma menininkų kūryba siekia atkreipti žiūrovų dėmesį ir užburti juos. Menininkų tikslas yra susivokti, apibrėžti savo tapatybę konkrečioje situacijoje, pasitelkti istoriją bei šiuolaikinio meno madas, išryškinti neišvengiamą paradoksų tikimybę ir svarstyti juos tiek savo kūryboje, tiek kasdieniame gyvenime.

Mieli menininkai,

Šie kūriniai dega. Jie yra lyg luitai, sudarantys sakinius, kurie pasakoja šią mūsų istoriją „Šampano narvas“. Tai nėra tik narvas, bet taip pat nerišli seka nutikimų, besirangančių palei savo įkalinimo ribas, per ir aplink jo grotas. Šios šmėklos tabaluoja. Spragsi ir svaigina. Matome jas, ir tai skaudina. Po dešimties ar šimto metų, po aibės įvykių mes susitinkame šia proga. Keturiese, gurkšnodami iš vieno butelio.

Pažiūrėjau į Matisse’o namus Nicoje ir mėginau rasti jo baltą juostą San Reme. Ši idilė pasvirusi, jos vieta yra gėlių šėlsme prie jūros. Ši krizė byra, palmių galvos nukirstos. Tai ramus snaudulys, jokio bėgimo nuo tikrovės. Kai kurios iš šių minčių yra aiškesnės už kitas.

Prisimenu, ką reikia išsiųsti. Daugybė tuščių maišų. Penkiolika minučių po vidurnakčio atkeliauja žinutė nuo kalvos Valbone: matome LAIKĄ, mūvintį bambą siekiančiomis kelnaitėmis. Mėgaujamės visa spalvų gama. Klijuojame maišus ant langų, lyg žmonės ne kabintų užuolaidas ar žaliuzes ant šių laiko vitrinų, o tiesiog uždengtų jas nuo netvarkos ir šviesos. Pieniška, plastiška ramybė.

Galerijoje jie išdėlioti kaip spąstai, o Italijoje šviečia saulė. Prancūzijoje maždaug prieš devynerius metus buvo kuriami videofilmai su suknelėmis iš plastikinių maišų. Kartais pasaulį valdo komiksų nuotaika. Apkaltinti, tąsomi ir nuvargę, tragiški superherojai, nupiešti ant socioekonominių duomenų. Herojės, neturinčios nei uvertiūrų, nei šampano, kabo palubėj. Ar jas pagaus koks nors tinklas? Ar visi norime ištrūkti?

Daugybė dalykų susimaišo ir veikia kaip rentgeno aparatas, skenuojantis mūsų pozą. Šampanas išsipylė. Atkeliauja kita žinutė: mano bendramokslis pasakė, jog tik vaizduoju save. Pamelavau pasakiusi, kad visi menininkai taip daro. Ir kad, beje, tai nesu aš. Galbūt tai tik rodo, kokia aš noriu būti, – bet kokia būtent? Tai tik kadrai iš istorijos, kurią turite įsivaizduoti patys.

Nuoširdžiai

Adrian Buschmann (g. 1976 Lenkijoje) baigė Berlyno menų universitetą. 2013 metais jo  kūryba įvertinta tarptautiniu STRABAG apdovanojimu. Buschmann tapyba varijuoja tarp abstrakcionizmo ir emocinio vizualumo, jungia įvairių laikotarpių stilistiką ir ironiškai reflektuoja šiuolaikinio meno sceną. Iš pirmo žvilgsnio efemeriška tapyba pulsuoja ryžtingumu.

Anne Cathrin Ulikowski (g. 1980 Vokietijoje) studijavo Berlyno bei Hamburgo menų universitetuose. Abstrakčią tapybą menininkė sieja su animacijos herojų, žinomų žmonių figūromis. Ji kasdienybėje ieško išskirtinių akimirkų, kurios išnyra tarsi sustabdyti filmo kadrai. Kūryba dažnai politiška, nagrinėja moterų padėtį visuomenėje, vaidmenį šiuolaikiniame mene. Šiuo metu ji studijuoja socialinės ekonomikos magistrantūroje.

Dörte Oppermann (g. 1942 m. Vokietijoje) studijavo grafiką Hamburgo dailės akademijoje, vėliau dėstė Vupertalio universitete. Jos meninė praktika apima performansą, fotografiją, piešimą, skulptūrą ir videomeną. Menininkė kruopščiai atrenka siužetus ir analizuoja jų poveikį suvokimui ir vertimui. Daugelį metų gyvena ir dirba Prancūzijoje ir Vokietijoje.

Lilli Thießen (g. 1983 m. Vokietijoje) 2010 m. baigė Vienos dailės akademiją. Naudodama koliažo techniką arba tapydama pirštais (naujausiuose kūriniuose) menininkė imituoja skaitmeninius judesius, būdingus šiandien paplitusiems jutikliniams ekranams. Jos instaliacijos, koliažai ir tapybos darbai iš pirmo žvilgsnio atrodo ironiški, tačiau iš tiesų yra gerokai rimti. Menininkė siekia pasitelkti popkultūros elementus ir perima reklamos strategijas socialinei vartotojiškos kultūros kritikai.

Paroda veiks iki spalio 10 d.

Iliustracijoje: Lilli Thießen, Untitled, 2015.