.
2014    10    17

Chriso Evanso kūrinio „CLODS, Diplomatic Letters“ nuolatinės ekspozicijos atidarymas LR seimo skaitykloje

artnews.lt

Spalio 24 d., penktadienį, 15 val. Lietuvos Respublikos seimo skaitykloje britų menininkas Crisas Evansas pristatys naują serijos CLODS, Diplomatic letters, kūrinį-skulptūrinę instaliaciją. Kūrinys, sukurtas šių metų rūgpjūtį The Gardens projektų erdvėje Vilniuje prasidėjusiai parodai, dabar taps nuolatine LR seimo skaityklos ekspozicija.

Šiai serijai svetimžemių augalų piešinius sukuria tarptautinės diplomatų bendruomenės nariai – vėliau piešiniai nufotografuojami, invertuojami ir spaudžiami kaip sidabro bromido atspaudai. Projektui Vilniuje piešinį sukūrė ambasadorius, Lietuvos Respublikos nuolatinis atstovas prie Unesco – Arūnas Gelūnas.

Fotografijos (Diplomatic Letters) prieš pastatomos serijai betoninių formų (CLODS). Kiekvienas CLOD yra skirtingo dydžio ir turi bent vieną skylę bei gamybos proceso žymes: formos pirmiausiai sumodeliuojamos molyje, o vėliau liejamos iš betono ir marmuro mišinio. Dusliai atliepiantys urbanistinį planavimą, CLODS mėgdžioja betono luitus, paliekamus ištraukus stulpą ar vamzdį. CLODS, Diplomatic Letters serija dažniausiai lydima specialiai jai užsakytų tekstų. Šį kartą parodos kuratorė Gerda Paliušytė tekstą parašyti pasiūlė estų mokslininkui ir autoriui Reinui Raudui – taip atsirado ekspoziciją lydintis tekstas If Anything, a Synecdoche.

Chriso Evanso (g. 1967, gyvena ir dirba Londone) kūryba gali būti apibūdinta kaip savanoriškų užduočių vykdymas, išsivystantis pokalbių su įvairiausių profesijų žmonėmis, turinčių skirtingą simbolinę ar visuomeninę rolę, metu. Pastaruoju metu tarp šių žmonių yra prabangių papuošalų kompanijos direktoriai, žurnalo Morning Star redaktoriai, anoniminis filantropas ir tarptautinės diplomatų bendruomenės nariai. Bendradarbiavimas įpainiojamas nematomuose konsultacijų ir derybų takeliuose, o socialiniai procesai kristalizuojasi meno kūriniuose.

Paskutinės Chriso Evanso personalinės parodos: Bourgeois Leftovers, De Appel, Amsterdamas (2013); Specific Collisions II, Marianne Boesky Uptown, Niujorkas (2013); CLODS, Diplomatic Letters, Juliette Jongma, Amsterdamas (2012); Goofy Audit, Luettgenmeijer, Berlynas (2011); The Cell That Doesn’t Believe In The Mind That It’s Part Of, Marres, Mastrichtas (2010); Šiuo metu jo darbai eksponuojami Liverpulio bienalėje, parodoje A needle walks into a Haystack; Regenerate Art, Kunstverein Munich, Miunchenas and Les Mots Bleu, Biennale de Belleville 3, Paryžius.

Būsimos personalinės parodos: Clerk of Mind, Project Arts, Dublinas (2014);

Norint patekti į renginį būtina išankstinė registracija el. paštu: info@thegardens.lt, registracija vykdoma iki spalio 22, trečiadienio, 18 val.

Atvykus į renginį su savimi privaloma turėti asmens tapatybę liudijantį dokumentą.

 Projekto kuratorė: Gerda Paliušytė.